„Aki most kimarad, az lemarad” – így tárgyal Lázár János a béremelésekről
Megvan a bérmegállapodás a MÁV-nál, a volános szakszervezetek azonban még hezitálnak az aláírással.
Megvan a bérmegállapodás a MÁV-nál, a volános szakszervezetek azonban még hezitálnak az aláírással.
Részleteket árult el a Budapest-bérlet körüli főváros-minisztérium megállapodásról a főpolgármester. A szabályok kidolgozása még várat magára, de néhány dolog már biztos: a diákoknak szánt BKK-bérletnek vége, csak a bérletekre vonatkozik a felek megállapodása, a napijegyekre nem, és férőhely-kilométer alapon fog osztozkodni a közös bevételeken az állam és a főváros.
"Nem fordulhat elő, hogy elrontsunk egy településképet" – mondta a hvg360-nak Lánszki Regő államtitkár, országos főépítész a Rákosrendezőre tervezett, maxi-Dubaj néven elhíresült beruházással kapcsolatban. Az államtitkár szerint nem jó út, hogy a főváros photoshoppolt képekkel kelt félelmet, és azt mondja, egy épületnél nem önmagában a magassága számít, hanem az, hogyan illeszkedik a környezetébe. Az államtitkár szigorú ellenőrzést ígért, és azt mondta, a beruházó nem tudja majd lenyomni őket. De milyen lesz Budapest 100-150 év múlva? Interjú.
Mindegyik bérletet mindkét fél árusítani fogja, minden értékesítési csatornáján.
Ennek, az FTC kézilabdásainak juttatott rendszeres szponzorpénznek az elvétele váltotta ki Kubatov Gábor haragját.
Az építési és közlekedési miniszter „elfogadhatatlannak” nevezte, ahogy német tulajdonú Continental vezetése bánik a munkavállalókkal. Elbocsátottak egy szakszervezeti vezetőt is, aki a kirúgások ellen tiltakozott.
A Fidesz alelnöke a Hír TV-nek öntötte ki a lelkét, miután Lázár Jánosék megvonták a Fradi női kézicsapatának támogatását.
Pár hónappal az önkormányzati választás előtt egymást érik az olyan fővárosi közlekedési ügyek és botrányok, amelyekben éppen Karácsony Gergely főpolgármester lehetséges kihívója, Vitézy Dávid tud avatott szakértőként fellépni. A tömegközlekedési járatritkítás témájában pedig senki által ki nem kényszerített bénázást láthatunk a fővárostól és a BKK-tól, amit betetőzött egy pulykahasonlat.
A miniszter bizalmi embere szerint az állami vasúttársaság jelen formájában nem tud tovább működni.
László Imre, Újbuda polgármestere arról számolt be, hogy az Építésügyi és Közlekedési Minisztérium egy olyan társasházra is igényt tartana, ami nincs is az önkormányzat tulajdonában.
Újabb fontos információval gazdagodhattunk Orbán Viktor TikTok-oldalának köszönhetően: kiderült, mi van a táskájában a kormánytagoknak, amikor kormányülésre mennek.
Fordulat történt a Budapest-bérlet ügyében, mivel a felek nemrég módosították a megállapodást. Ez akár azt is jelenthetné, hogy márciustól akkor sem szűnik meg a bérlet használhatósága a MÁV, a Volán és a HÉV vonalain, ha esetleg addig nem tud megegyezni Lázár János tárcája a fővárossal. A minisztérium szerint azonban Budapest-bérlet biztosan nem lesz márciustól.
A spórolás az oka, hogy Lázár János miniszter leállította a hatáskörébe tartozó állami cégeknél a sport- és más szponzorációs támogatásokat – közölte a minisztérium a hvg.hu-val. Hozzátették: ez nem változik attól, hogy Kubatov Gábor Fidesz-alelnök a Fradi kézilabdásainak érdekében felháborodott ezen.
Az Ab Novák Katalin köztársasági elnökkel értett egyet, és nem adott lehetőséget arra sem, hogy személyesen hallgassák meg az építési és közlekedési minisztert.
Csak úgy érné meg megszüntetni a Budapest-bérletet jelenlegi formájában, ha az állam semmit nem fizetne a fővárosnak a törvényben meghatározott kötelezettségei teljesítéséért – írják.
A munkavállalói érdekképviselet nem tudja elfogadni a három év alatt 25 százalékos béremelésről szóló ajánlatot. És a továbbiakban a Volánbusszal akarnak tárgyalni, nem a MÁV-csoporttal.
Európában példátlan mértékű Magyarország vízfejűsége, sokkoló adatok mutatják, mennyire Budapestre áramlik a tudás, a pénz, és minden, ami vonzóvá tesz egy várost. Ráadásul az erőltetett fejlesztésnek kockázatai is vannak: mondjuk az Alföld kiürülése, vagy az, hogy olyan szocialista típusú iparváros jön létre, ahonnan azonnal lelép mindenki, ha a gazdaságban fordul a széljárás.
Készülnek a mozdonyvezetők is.
A főpolgármester és a kerületi polgármesterek szerint a kormány vállalásai konkrétak a rákosrendezői fejlesztéssel kapcsolatban, azt viszont egyelőre nem látni, hogy mit vállal majd az arab beruházó azon túl, hogy mekkora nagyságrendben fog fejleszteni.